Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Saturday, April 25, 2009

BODOHKAH SEMUA ORANG MELAYU UMNO?

Salam...
Aku berbual dgn kawan aku yg terbaca komen aku tentang aku bodohkan org2 bawahan umno ni. Dia kata kat aku bkn xder org2 umno yg jadi dokter atau peguam. Aku kata memanglah ada.. tetapi dia ikhlas ker memperjuangkan negara atau paling tidak pun melayu? klau nak memperjuangkan agama confirm mmg xder laa. Hakikatnya yg pandai2 ni semua memperjuangkan poket dan kepentingan diri sendiri. Dia cerita kat aku baru jer tadi dia ada berbual dgn seorang naib pemuda umno kota melaka. Perbualannya tentang "najib jual melayu". naib pemuda umno ni kata najib x jual melayu tp dia cuma liberalisasikan jer. So kawan aku tanya la, apa maksud liberalisasi? dgn muka bodoh dia jawab "tu aku tak tau laa". Perghhhhh..... mcm ni bodoh rupanya naib pemuda umno.. apatah lagi penyokong2 dia yg setakat tahu menyalak "hidup najib" x sudah2. Aku cakap la kat kawan aku. Suruh la naib pemuda umno tu search kat internet apa maksud liberalisasi tu. Kawan aku kata apa.. klau dah shutdown computer pun dia x tau, nak search internet apanya... wakakakakkaaa... nak pecah perut aku ketawa... tu jer ke yg tinggal dalam umno ni? xder yg lebih layak ke? Bak kata kawan aku pun klau nak ajak berdebat, ketua umno bahagian cuma layak berdebat dgn budak2 gantung bendera PR jer.


Aku tgk tv tadi.. berita tadi kluar kata "glokal x terjejas dengan liberalisasi subsektor 30%".
Org2 kampung dgn org2 umno bawahan ni mana la tau apa maksud glokal dan liberalisasi tu apa. Kan senang klau dia cakap "melayu x terjejas dengan penggadaian hak 30%" jer. Kenapa x cakap macam tu? takut nanti org melayu faham? takut org melayu sedar? X payah takut laa. org melayu umno yg bawah2 ni hang letak najis dalam pinggan dia pun dia suka.. pun dia kata hang betul. Bkan dia tau apa erti perjuangan pun.

Satu lagi pengampu umno yg ada kepentingan mencelah untuk mengampu najib seterusnya sekali lagi memperbodohkan org2 melayu umno yg telah sedia bodoh ni. "dewan perniagaan melayu malaysia mengulas, dasar liberalisasi ni bagus sebab najib nak bawa org2 melayu bersaing di peringkat global" .
Aku nak bagi satu contoh tentang penghapusan ekuiti 30% untuk bumiputera ni. Sesebuah syarikat swasta diwajibkan ada 30% staff atau perkejanya dari bumiputera. tapi bila dgn ujudnya dasar liberasasi ni dengan sendirinya syarat itu terbatal. Maksudnya syarikat swasta klau xnak pakai org melayu pun xper. So org melayu tanam jagung jer laa.. tu pun klau yg ada tanah. klau yg xder tanah tu, tanam la diri sendiri dalam lobang jamban. Najib laksanakan dasar ni sebab nak sokongan dari org bukan melayu. Tu sebab dia hapuskan keistemewaan melayu supaya org bukan melayu suka. Yg najib ni dok x tau, memang la org bukan melayu ni suka dengan dasar ni. Tp dia org bukan bodoh nak sokong najib. korang ni la org2 umno yg bodoh. dah kena tarik keistimewaan pun nak sokong jugak. Mana pemimpin2 anda yg selalu berkokok tentang ketuanan melayu sebelum ni? Mana umno yg selama ni nak memartabatkan org melayu? Kenapa semua pemimpin umno diam jer? Kenapa xder yg marah2? Tu la yg aku kata tadi.. korang ni menyokong membuta tuli. Main ikut jer apa pemimpin korang buat. Sampai dia pijak kepala korang pun korang kata dia bagus. Tu pun penyokong2 umno ni x faham2 jugak ke?

So sekarang aku pun xnak cakap lebih2.. korang fikir la sendiri. Klau korang xnak termasuk dalam golongan org yg bodoh.. kena berubah laa.. tapi klau korang rasa korang perlu pertahankan kebodohan korang tu jugak, terpulanglah.

Wassalam..



3 comments:

Unknown said...

Salam..
aku sebenarnya tengah tercari2 apa maksud liberalisasi tu sebenornye.. yela aku ni bukan pandai sangat..boleh tak ko terangkan kat aku dengan jelas apa maksud liberalisasi tu n apayang kerajaan nak sebenornye dengan dasark tu?die suh kite bagi hak 30% tu ke? tak fahamla aku

Unknown said...

salam..
apake susah benor nak bagi komen ni..susah bebenor..aku sebenornye tengah tercarik2 apa maksud liberalisasi tu?
boleh tak ko terangkan dengan jelas dan jitu?

BUJANG SUSAH said...

Cuba baca balik posting kat atas tu,...