Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Monday, April 27, 2009

Orang PAS tak pandai guna isu


"Orang PAS memang tak pandai guna isu. Baru ni, isu mansuh kuota 30 peratus dalam entah berapa sektor aku pun tak ingat (video di sini), satu lagi keputusan kabinet fasal mak bapak tak boleh tukar agama anak yang belum cukup umur. Orang PAS tak reti guna isu!
Justify Full
"Kau tengok Umno. Berapa isu sangat dia ada, babi, DAP, tanah (dengan pegangan) 999 tahun, tak banyak pun. Tapi Umno pandai guna. Umno dapat balik banyak persen jugak undi Melayu di Bukit Gantang baru ni.

"Bukan ada isu apa sangat. Belasah (Haji Mohammad) Nizar (Jamaluddin) je. Boneka. Penderhaka. Umno pandai main isu. Dia fokus. Dia dapat apa yang dia nak.

"Kau orang ni nak perintah tak? Nak menang pilihan raya tak?"

Demikian lebih kurang yang saya dapat ingat kata seorang kawan (di atas tu bukan catatan yang tepat dan hanya lebih kurang yang saya ingat). Sebelum ni saya ingat dia orang Umno. Sekarang saya pun tak tau parti apa Mamat tu.

Apa saya jawab ketika dia memperleceh-lecehkan PAS? Banyak lagi yang teruk-teruk termasuk kata "kalau dua Tok Guru orang boleh laga-lagakan dengan mudah, berenti je le. Balik duduk rumah, main dengan cucu lagi bagus" (keratan akhbar di atas adalah antara mainan media mengenai perkara itu dan termasuk tajuk utama Sinar Harian hari ini).

Apa saya jawab? Tak jawab apa pun. Tak reti nak jawab apa. Kalau marah, saya mintak maaf!

Saya teringat belasahan seorang kawan Umno terhadap Nizar (dia kata PAS dia boleh terima tetapi Nizar dia benci - pun saya tak jawab apa). Dia bangkitkan isu Nizar goreng kuetiaw di kedai Cina. Dengan memek muka nak termuntah, dia kata "apa la Nizar ni. (Haji) Mustafa Ali pun nak termuntah dia goreng kuetiaw, tak tahan!"

Apa saya nak jawab? Sebelum itu, perkara tersebut kepada saya adalah non-issue. Tetapi bila dia dakwa dalam kuetiaw tu ada babi, apa aku nak kata? Saya pulak terlupa nak tanya dia, hang ada di situ ka yang hang tau ada babi tu?

Apa pun, tak kisahlah Umno oi. Apa yang hampa nampak PAS buat silap, hampa tolong la belasah. Harap-harap PAS tak rajin sangat buat silap lagi.

Balik kepada cerita orang PAS memang tak pandai guna isu. Tak payahlah nak terloncat-loncat marah. Mai kita pakat-pakat buat homework!

0 comments: