Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, May 21, 2009

Tok Guru pesan jangan dendam, jangan dengki - Elizabeth


Oleh M YARISMAN

KETEREH, 21 Mei: Anggota Exco kerajaan Selangor, Elizabeth Wong menjelaskan sejak peristiwa kontroversi membabitkan dirinya dicetus, kini beliau berasa lebih tenang dan bersemangat.

Beliau berkata, biar pun terus diserang, namun tidak mudah patah semangat untuk meneruskan perjuangan bersama rakyat.

“Apa yang mereka lakukan ialah untuk menghalang saya dari melaksanakan tanggungjawab. Ini memang boleh dilihat. Semasa saya bercuti, tidak ada cerita atau gambar atau khabar angin tersebar.

“Apabila saya pulang dan mengambil keputusan untuk menerima tawaran dari kerajaan Selangor, bermulalah serangan,” katanya Adun Bukit Lanjan itu ketika ditemui selepas ceramah di Taman Puspa, Kok Lanas, baru-baru ini.

Menurutnya selepas kejadian itu beliau tidak membaca blog-blog mengarut dan media konvensional yang cuba menyerang peribadinya. Oleh itu beliau mencabar pihak terbabit kalau beriya-iya mahu menentangnya tunggu pada pilihan raya yang akan datang.

Beliau juga mengakui sebagai anggota Exco wanita beliau sering terdedah kepada fitnah daripada pemimpin parti lawan.

Bagaimanapun beliau menghargai hubungan pimpinan Pakatan Rakyat yang terus menyokongnya ketika berada dalam tekanan baru-baru ini.

“Orang bukan Islam dalam Pakatan Rakyat boleh mendekati orang Islam, masing-masing mampu memahami antara satu dengan lain.
“Kita mahu menghormati orang Islam, memahami orang Islam dan belajar dari orang Islam,” katanya.

Beliau juga memberitahu amat menghargai nasihat Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat ketika ditimpa musibah.

“Tuan Guru Nik Aziz menasihati saya supaya jangan dendam, jangan dengki. Saya dengar, saya menerima nasihat Tuan Guru. Saya rasa ini nasihat yang amat tepat.

“Orang mengenakan saya, tapi saya tak dendam dan tak nak dengki juga, dan itu menyebabkan saya lebih tenang sekarang,” katanya.

1 comments:

Anonymous said...

Hello there! This is my first comment here so I just wanted to give a quick shout out and
tell you I genuinely enjoy reading your articles.
Can you suggest any other blogs/websites/forums that deal
with the same topics? Thanks for your time!

My homepage Louis Vuitton Handbags Outlet